Belépés meglévő ügyfeleinknek

Elfelejtette jelszavát?

Új ügyfél regisztráció

A regisztráció befejezésével Ön kijelenti, hogy elfogadja Általános Szerződési Feltételeinket.
A terméket hozzáadtuk a kosár tartalmához.

Aktuális információk

belépés / regisztráció     Az Ön kosara üres Kosár megtekintése
Bogár alkatrészek

Bogár

VW Busz -67 alkatrészek

VW Busz -67

VW Busz 68- alkatrészek

VW Busz 68-

T25 / T3 alkatrészek

T25 / T3

Karmann alkatrészek

Karmann

Type3 alkatrészek

Type3

Type4 alkatrészek

Type4

Type181 alkatrészek

Type181

Vízhűtéses alkatrészek

Vízhűtéses

Aktuális híreink

2021. 06. 18.

Jó hétvégét mindenkinek!

Sziasztok, Volkswagányok!
Mivel is kezdhetném mással hírlevelünket, mint hogy július 23-25-én megrendezésre kerül a Somogyi VW Nyár autósfesztivál! Nem csak a régi autók szerelmeseit várjuk! A régi léghűtéses autók gazdái már jól bejáratott szereplői az autósrendezvényeknek. De, hogy ezt az örömöt és ezt az életérzést továbbörökítsük, bizony további típusokat is ideje meghívnunk az ilyen összejövetelekre! Tehát várjuk mindazokat, akik modernebb Golf, Polo vagy T3-as esetleg T4-es busszal érkeznének! Nagy örömünkre igazán neves cégek álltak mellénk ebben a nagyszerű  kezdeményezésben, ünnepi hétvégénken velük is találkozhatnak a résztvevők. Érdekes, inspiráló, örömteli napoknak nézünk elébe. Mi már nagyon várjuk, reméljük, ti is!

Kék fékcső, busz homlokfal, első szőnyeg a hét ajánlatában
Semmi nem tart örökké, és az autó gondos gazdája hiába próbálja az öreg alkatrészeket a végtelenségig megóvni. Néhány dologból talán itt az ideje elgondolkodni az új pótalkatrészen. A régi Volkswagenekbe kevés műanyag került. A legtöbb alkatrész fémből készült. Nézzük csak a műszerfalat, mely a 70-es évek elején kezdett csak átváltozásba. És valóban, néhány gombtól, tartóklipsztől vagy üléstakaró elemtől eltekintve bizony minden fém az autóban. Ami biztos, hogy ami műanyag volt eddig, az mára eltört és porlad, a gumi kéderekről is hasonlóképpen tudok nyilatkozni. De pont ezekre az alkatrészekre összpontosítottak a gyártók is kezdetekben, és ahogy egyre haladunk a jövő felé, egyre több minden alkatrész készül el akár a régi gyártó keze által. Már a fém karosszéria elemek sem kivételek. Még a régen nagy névnek számító Hella és Bosch is újra ringbe szállt a piac ezen szegmensében, így lassan nincs menthetetlen. De nézzük csak, mik forogtak a héten a bolt pultján... kék fékcső... a bogár csomagterében, ha felnyitjuk az ajtót, bizony sok helyen kikandikál egy jellegzetes kék színű cső, mely a fékolajtartályt összeköti a főfékmunkahengerrel. Nos bizony ezeket a csöveket már érdemes lecserélni, de itt meg kell jegyezzem azt is, hogy a fékfolyadékot további két-két fém fékcső is szállítja. Nos mind a gumi, mind a fémcső megvásárolható üzletünkben.
A T2-es busz jellegzetes orrészét is rendbe hozhatjuk a hirdetésünkben látható javítólemezzel. Ha valakinek az A variáns van, és alul van az index, akkor további két kis lemezre is szüksége van a teljes homlokfal cseréjéhez.
A buszosoknak a héten első szőnyeget is kínálunk! Jó porfogó, megakadályozza, hogy összekarcolódjon a homokszemcséktől a fém padlólemez. A héten a kormányösszekötő-rúd is szerephez jutott! Viszonylag ritkán megy tönkre, de tartjuk, és (most) készletről elvihető. Ajándéktárgyainkról és akciós kínálatunkról érdemes az üzlet webshopjából tájékozódni!


Újdonságok és hírek Belgiumból
Nyári időjárás? Ezt nevezzük jó évszaknak ... Az oltás Európában teljes erővel halad, az összes Covid fertőzöttek száma csökkenő félben van. Joe Biden, az USA elnöke Európába utazik, hogy érvényesítse a „partnerséget”.
És itt vannak a kedvenc BBT Belgium híreid ...

De, nézzük csak az újdonságokat!
A dinamó/generátor leszorítópánt hosszabb ideig tartó hiánya problémát jelentett.
A piacon beszerezhető reprodukció minőségével teljesen elégedetlenek voltunk, ezért úgy döntöttünk, hogy itt az ideje a saját produkciónknak. Pontosan, az eredeti anyaghoz hasonlóan, 1 mm vastag szalagacélból készítettük a terméket, előre kialakítottuk a formájukat, hogy tökéletesen illeszkedjenek a generátor állványához, és erős, 8.8 anyával és csavarral szereltük fel őket. Egyszerűen szólva, legalább olyan jók, mint az eredeti VW generátor hevederek. Mindkét méretet, 90 mm-t és 105 mm-t szállítjuk 6 vagy 12 voltos dinamókhoz és generátorokhoz. Újabb BBT reprodukció, amire büszkék vagyunk!
1931-090 generátor, dinamó leszorító pánt, 90 mm
1931-105 generátor, dinamó leszorító pánt, 105 mm

Már hosszabb ideje árusítjuk a kuplungcsapágy vezetőnket a BBT # 1521-1-es cikkszám alatt. Most ugyanazt a kinyomócsapágy-vezetőt adjuk hozzá az árukészletünkhöz, de jobb minőségben. Az egyik pozitív tulajdonsága az új terméknek az, hogy egy kis olajleeresztő lyuk van rajta. Abban az esetben, ha a sebességváltó szivárogni kezd, ez a nyílás kiengedi az olajat a sebességváltó harangházában, hogy ne romoljon el a tengelykapcsolónk.
1521-150 Kinyomócsapágy vezető, prémium minőség

Mivel elég sok CB Performance „Panchito” hengerfejet értékesítünk, kötelezőnek érezzük a beszívócsonk és a hengerfej közötti speciális szívótömítés árusítását is. A Panchito 044 fejek az általunk preferált választások az enyhe vagy vad utcai hangoláshoz.
2131-300 „Panchito 044” szívótömítés - 1. típusú kettős csatlakozó (pár)

Szeretnénk bemutatni a hátsó ülés alkatrészeként az alábbi kis alátétet csavarral, melyet ahhoz a gumi rögzítőhöz árulunk, mely megakadályozza a hátsó üléstámla előrezuhanását fékezéskor. A gumi rögzítőt #0737-es cikkszámon tartjuk. Most hozzáadjuk a kis fém rögzítőlemezt, amely szilárdan fogja a gumihevedert az üléskerethez. Eredeti csavarral érkezik, a tökéletes megjelenésért és a tökéletes befejezésért.
0737-005 Hátsó ülésleszorító-szíj rögzítőbilincse

Beszéljünk egy kicsit a szelephimbasorról. A 25/30 LE motorok és a36 LE SAE amerikai barátaink számára létezik egy nagyobb rugó a himbasor tengelyén, mely arra szolgál, hogy az alkatrészeket a helyén tartsa. Ezt az alkatrészt tavasszal készítettük, mivel még nem volt kapható eddig. Büszkén hirdetjük, hogy ez a termék Belgiumban készült.
1782-105 rugó a szelephimba tengelyen 25/30 LE (1 db)

Volkswagen hírek a nagyvilágból
Köszöntsük együtt a vadonatúj Volkswagen Multivant
Nagyon érdekes bűvésztrükköt ad elő a Volkswagen az új Multivan révén: a Volkswagen népszerű kisbusz-hagyományára építik a típus marketing-kampányát – erre utal a T7 jelzés is – ám az új modell mégsem a Transporter család része, ahogy korábban. Az MQB platformra épülő típus inkább tekinthető a Sharan és Touran modellek utódjának a VW kínálatában. Friss fotók és a cikk folytatása az alábbi linken olvasható: totalcar.hu/magazin/hirek/2021/06/10/koszontsuk_egyutt_a_vadonatuj_volkswagen_multivant/

Egy kis érdekesség a héten
Lakóbogár a hét különlegesség! A belső tér 1970-ből származik. A koronavírus-járvány óta, az utazni vágyók körében, az utazás módjaként egyre népszerűbb a lakóautó, mert korlátozza az emberi érintkezést, miközben lehetőségeket biztosít arra, hogy nagy távolságokat bejárjunk vele. A lakóautók azonban drágák, és nehezen lehet velük beparkolni egy normál méretű garázsba. Ez az átalakított 1969-es Volkswagen Beetle tökéletes megoldás lehet a problémára.
Ez nem egyszerűen egy házilag gyártott gép. Az 1970-es években egy kaliforniai vállalat elkezdte hirdetni a Super Bugger készletet, hogy klasszikus a bogarat átalakíthassuk lakóautóvá. Egy Lloyd Smith nevű srác 1977-ben észrevette a cég hirdetését, és egy 1969-es Bogarat használt fel az átépítéshez. Az egyetlen dolog, ami kívülről még mindig úgy néz ki, mint egy VW, az a csomagtértető, és továbbra is raktérként működik. A többi úgy néz ki, mint egy régi iskolabusz. :D:) Aki a belső kinézetre kíváncsi, a következőt láthatja, ha belép a lakótérbe: barna és bézs színű szőnyeg borítja a padlót. A falakon faburkolatok vannak, a függöny pedig egyenesen a nagymama vendégszobájából érkezett. A mennyezetben lévő nyitható panel biztosít némi szellőzést. Egy apró mosogató és főzőlap is van a kabinban. A fekvőhely kétszemélyes, mely azért első ránézésre két ember számára elég szoros. Ez a Super Bugger az 1973-as Super Beetle 1,6 literes négyhengeres motorjával rendelkezik. A négyfokozatú kézi váltó van beépítve, mint a többi bogárnál. A módosított felfüggesztés viszont elbírja a hátsó felépítmény súlyát. A lakóautó nemrég gazdát cserélt Indianapolisban tartott aukción. Amikor a kalapács az utolsót ütötte, a furcsa VW 19 800 dollárért kelt el. Ez észszerűnek tűnik, tekintve, hogy ez egy ritka lakóautó.
Forrás és képek: https://www.motor1.com/news/508170/volkwagen-beetle-super-bugger-camper/


Legyen Olyan A Hétvégétek, Amilyennek Szeretnétek!
Üdvwözlettel: A BugParts Team

2021. 06. 11.

Jó hétvégét mindenkinek!

Sziasztok, Volkswagányok!
Rengeteg mindennel foglalkozunk, nem csak alkatrészek beszerzésével, vagy problémák, hiányosságok megoldásával. A technikai újítások is érdekelnek bennünket. Ugye az erőforrások bővítési lehetőségeit számba véve tartunk dupla karburátorkészletet az üzletünkben, de a nagyobb teljesítményű motor kialakításához is tudunk alkatrészekkel segédkezni. Persze vannak a ritkaságok is, mint azt múlt hírlevelünkben írtuk: a 80–90-es évek derekán a Cosworth mérnökei által kifejlesztett kéthengeres vizesboxerről, vagy még korábban az 5 sebességes váltóról. És persze ott a jövő is! Mely ki tudja, mikor kopogtat be az ajtónkon, és késztet minket újabb változtatásra az autónkban eddig használt rendszerek terén. Ezért arra gondoltam, hogy heti híranyagunkban kitekintünk egy kicsit az alternatív meghajtás felé, és elkezdünk kicsit az elektromos átalakítással foglalkozni. Ez a nap szóljon egy kicsit azokról az emberekről, akik épp pénzüket, vagy munkaidejüket nem kímélve kitapossák előttünk az utat a megújuló erőforrások felé! De előtte még kicsit elkanyarodunk heti ajánlatunkhoz is! 


Tükör, ponyva, kesztyűtartó a hét ajánlatában
Jó, ha a sofőr az autó mögött történő eseményeket is látja. Erre a célra kiválóan megfelel egy jó tükör. A buszok sem kivételek, a korosztályokhoz megfelelően megvásárolhatóak ezek a fontos kiegészítők. Ha útnak indulok, akkor bizony több fontos dolog is van nálam, melyeket a legtöbb esetben a kesztyűtartóban szoktam tárolni. Lakáskulcs, forgalmi, zsebkendő és még sorolhatnám, mennyi mindent szoktam erre a helyre eltenni. A buszok számára is többféle kesztyűtartó doboz vásárolható meg, évjárattól és anyagtól függően. Ha befektettünk egy buszba, egy jó takaróponyva nem hiányozhat a garázsból. Ha nincs garázsunk, akkor pedig végképp jól jöhet ez a termék! Megvéd a madarak okozta szennyeződéstől, portól, és más sérülésektől. A héten szintén egy népszerű termékünk kerül reflektorfénybe. Az antennák rendkívül dekoratívak lehetnek a megfelelő helyen felszerelve, a további hasznosságukat már a belső térben a rádió működtetésével tudjuk igazán értékelni. Számos minőségi antenna közül lehet választani üzletünkben! Érdemes bejönni, érdemes megnézni! Nem telhet el hét, hogy ne népszerűsítenénk heti akciós termékkínálatunkat, vagy épp az ajándéktárgyainkat! Ajánlatunkba ezekből a termékekből is válogattunk!

Cél a bolygó megmentése
Számos megoldás van már az elektromos átalakításra, még az öreg Volkswagenek számára is. Volt, aki nem várta ki a széles körben elterjedő megoldásokat, és saját maga fabrikált a régi benzinmotor helyére elektromos meghajtást. Erre kis hazánkban is volt példa, de maradjunk csak külföldön. Az alap egy 1970-es narancssárga bogár, a tulajdonosa pedig Horst Lerchbacher. Az első feltűnő dolog az autón, hogy közeledéskor nem halljuk a jellegzetes boxer motor hangját. A második, amit észreveszünk, hogy az ajtókon hatalmas feliratok hirdetik: ez itt bizony egy elektromos projekt, mely 50.000 dollárból készült. További, a karosszériára felragasztott feliratokból megtudhatjuk, hogy ez az öreg bogár bizony már nem fosszilis üzemanyag égetésével közlekedik az úton. Mentsük meg a Földet! Ez az alapelv. Lerchbacher elmondta, régi vágya, hogy elektromosautó-tulajdonossá váljon. És biztos benne, hogy kevesebb anyagi ráfordítás mellett jutott volna egy új elektromos autóhoz. A költség első hallásra soknak tűnik, de ebben a keretösszegben maga a bogár teljes felújítása is benne van. A legdrágább része az átalakításnak a villanymotor és a hozzá tartozó konverter rész volt, mellyel aztán a sebességváltóhoz lehet csatlakoztatni az egész szerkezetet. Az átalakításban egy helyi cég segített. Az egyik legérdekesebb része a modernizációnak, hogy a befejezés után a fűtésnek nagyobb hangja lett, mint a meghajtó motornak. Lerchbacherc úr osztrák származású villamosmérnök, Ausztráliába költözése előtt az utolsó munkahelye a németországi Porsche volt. Segítkezett az első villamos Porsche, egy négykerék meghajtású 911-es típus átalakításában. A Volkswagen Bogár motorterébe egy háromfázisú villanymotor került. A hűtővel, az inverterrel és a töltővel együtt pont befért a régi turbinaház helyére. Ráadásul a fejlesztés eredményeképpen megszűnt a rendszeres karbantartás szükségessége! Az autó eredetileg a lánya tulajdona volt, de "megörökölte". Az autó lepusztult állapotban, rozsdás karosszériával, és géppuska hangzással került Lerchbacherc úrhoz. Persze a módosításokkal az autó pörgősebb lett. A motornak annyi nyomatéka van, hogy hármas sebességben el tud indulni. A legfőbb korlát a hatótávolság, mely most 70 kilométer. De tervben van további akkumulátor beszerzése is, mellyel a megtehető kilométerek száma 150 lesz. További fejlesztésként az otthoni mini napelempark létrehozása van tervben, ebből ingyen tölthető lesz az autó! Az autón két hajlékony napelem is található, mely a vezérlést és a lámpákat a meghajtórendszertől függetlenül, külön ellátja árammal. Sajnos Ausztrália bizonyos részein akár 40–50 km távolságban helyezkednek el egymástól az elektromos töltők, így azért van mit javítani az infrastruktúrán. Ha 130 éves koromig vezetem ezt az autót, megtérül a költség. Meg kell csinálni! Fel kell adnunk a belső égésű motorokat - mondta Lerchbacher úr. Még mindig óriási fejlesztéseket hajtanak végre, de a lítium- és foszfátelem már elég jó a feladathoz. A cikk külföldi változata itt olvasható: abc.net.au/news/2016-10-11/burnie-electric-beetle-doing-its-bit-for-the-planet/7901070

Egy kis érdekesség
Nem minden elektromos átalakítás ennyire nehéz. Az alábbi érdekes videóban megnézhetjük azt, hogyan alakítanak át egy bogarat megújuló erőforrásra. Ha azt vesszük, az elektromos csatlakozás motortérajtóba történő beszerelése okoz nagyobb módosítást a régi kinézeten, illetve az akkupakk beültetés a csomagtérbe. Az elektromos motort már applikálni lehet a váltóra, mert a csatlakozó konzol segít a gondmentes összeszerelésben.
A videóban ez mind megtekinthető: youtube.com/watch?v=ZVtOss1U7_s


Legyen Olyan A Hétvégétek, Amilyennek Szeretnétek!
Üdvwözlettel: A BugParts Team

2021. 06. 04.

Jó hétvégét mindenkinek!

Sziasztok, Volkswagányok!


Június negyedikén, ezen a szomorú napon küldjük mindenki számára a heti hírlevelünket! Ha eddig rossz fát is tettünk a tűzre - ki rosszat :) ki jót, hogy meleg legyen esténként a házban -, most berobbant a nyár. Meghozta magával a meleget, így már jégkockákat pakolhatunk a hónunk alá, hogy hűtsük magunkat! Legtöbb bogaras ismerősünk elindult Kecskemét irányába, Magyar Kertig mennek. Holnap mi is elindulunk, és megkeressük őket! Jankó Ibolya és a Bogaras Bagázs csapata szeretettel vár minden kedves érdeklődőt a Magyar Kertben!!!


Forró ajánlataink a nyári szezonra T1, T2 buszok számára!
Nem hiányozhat semmi a buszról, illetve a buszhoz sem. Kínálatunkból a héten az alábbi kiváló alkatrészeket válogattunk össze, hogy aztán bemutassuk őket a hirdetésünkben! A T1-es buszok számára kompletten kapható az első, csúcsosabb index. Régebben, hol csak a búra, hol pedig a tartókonzol volt... Most végre sikerült beszerezni kompletten az egészet, és megvásárolható készletről üzletünkben. A busz pillangóablakának felújítása is lehetséges. Keret, vagy épp a zár, mindkettő megtalálható a webshopunkban is. Ritkaságszámba megy, de a T1-es buszok szellőztetőgombjait már szintén pótolhatjuk. A régit már bizonyára megehette az idő, vagy épp csak hiányzik, a hirdetésben látható két típust tartjuk. Az utastérbe történő beszállást segítő kiegészítőket akciósan kínáljuk a hónapban. Megéri, hiszen megkönnyítheti az utasok vagy a vezető életét is. Króm alkatrészek garmadája várja az érdeklődőket! Itt a nyár, az autónkat itt az ideje csillogóba öltöztetni.

Heti újdonságok
Öntsön magának egy csésze kávét, üljön le, dőljön hátra, lazítson ... Lélegezzen háromszor mélyen be és ki, és emlékezzen csak arra, milyen boldogok vagyunk, hogy mindezt meg tudjuk csinálni ... Élvezze az élet egyszerű dolgait, olyan csodálatosak. Így indítja heti gondolatai Bob, a belgiumi BBT tulajdonosa. És így folytatja: üdvözöljük a héten a BBT újdonságaival.

Néha nem könnyű meggyőzni bizonyos gyárakat, hogy bizonyos dolgokat készítsenek el, ráadásul sokszor ez rengeteg vitával is jár. De ezúttal nyertünk ... :) Nagyon szerettük volna beszerezni és árulni a T1-es busz tetején lévő levegőztető belsejét, mivel nagyon jól tudjuk, hogy ezek az alkatrészek az esetek jó részében hiányoznak, eltörtek, vagy egyszerűen elrozsdásodtak… Nos, a teljes újragyártást választottuk, hogy kiküszöböljük a hiányt. Ez az első létező készlet, mely tartalmazza a teljes elülső vezérlő fedelet és a mozgató mechanizmust is. A második készlet mindkét oldalsó vezérlőszárnyhoz készült, és tartalmazza a mozgató mechanizmust is. Ezek a szárnyak lehetővé teszik a friss levegő kijuttatását a hátsó utastérbe, illetve a vezetőtérbe. Az érdeklődőknek készítettünk egy részletes robbantott ábrát, melyet a következő linken lehet megtekinteni:
bbt4vw.com/en/catalogue//2-interior%20/6-Dashboard-and-accessories/bus-fresh-air-system-55-67-(xview-08-01)/
0890-896 szellőztető beömlőnyílás-fedél és mozgatómechanizmus - 03 / 55-07 / 67 busz SWT
0890-897 szellőztető elosztódoboz fedélszerkezet - 03 / 55-07 / 67 SWT busz

A kiváló minőségű fém alkatrészekből álló ezüsthegesztés sorozatunkban mostantól az egyfülkés teherautó teljes tetejét forgalmazzuk, esőcsatornákkal, szellőztető dobozzal együtt.
0890-840-1 Teljes tető, egyfülkés buszhoz - 03 / 55-07 / 67 SWT busz

Továbbá szeretnénk bemutatni a T1-es busz elülső stabilizátor rúdjának bilincseit. Eredetileg csak 1966-ban és 1967-ben építették a német deluxe modelleket első stabilizátorral. Sokan kedvelik a menetstabilizátort, mivel rengeteget javít a menet minőségén. Az első stabilizátor MINDEN 1955 márciusában felépített T1-e buszra illeszkedik.
Magán a stabilizátor rúdon is dolgozunk, és reméljük, hogy hamarosan elérhető lesz. 
1353-03 lengőkar rögzítő készlet bal, külső bilincs - busz -07/67
1353-04 lengőkar rögzítő készlet jobb, külső bilincs - busz -07/67

Minden Karman Ghia rajongó számára szeretnénk bemutatni európai stílusú lökhárító babákat. De ami a legfontosabb, hogy most megvannak, és lehet, hogy ők jelentik a teljes korszerű komplett lökhárítók kezdetét, ki tudja ...
Mindkettő modellünk van, az egyik bal első és jobb hátsó, a másik jobb első és bal hátsó.
0009-700 Lökhárító védő első bal / hátsó jobb - Karman Ghia -07/71
0009-705 Lökhárító védő jobb első / hátsó bal - Karman Ghia -07/71

Volkswagen hírek a nagyvilágból
Kisméretű járműveknél elsőként: az új Polo már részlegesen automatizált IQ.DRIVE Travel Assist támogatásával szeli az utakat. Az új Polo piaci megjelenésével a világ egyik első kisméretű járműve is képes részleges automatizált vezetésre. A Volkswagen a vezető kérésére kanyarodik, fékez és gyorsul. Ezt az opcionálisan választható IQ.DRIVE Travel Assist teszi lehetővé. A Volkswagen az IQ.DRIVE márka égisze alatt egyesíti rendszereit az automatizált járművezetés felé tartó úton. A fent említett technológiai megoldások ez idáig csak a nagyobb modelleknél voltak elérhetőek, mint például a Golf, Tiguan, Passat, Arteon és Touareg. A maga méretében elsőként a Polóban élvezhető a részleges automatizált vezetés minden sebességi tartományban. Az IQ.DRIVE Travel Assist valóban érezhető kényelmi szintet nyújt, leginkább az autópályán történő vezetéskor. A cikk bővebb változata: volkswagen.hu/a-volkswagen-elmenye/hirek/2818-kismeretu-jarmuveknel-elsokent-az-uj-polo-mar-reszlegesen-automatizalt-iqdrive-travel-assist-ta

Egy kis érdekesség
Megjelent a buszfelújító sorozat újabb része, melyet a youtube csatornán lehetett eddig is nyomonkövetni! 2019-ban Mic Bergsma belefogott, hogy felújítsa buszát és ennek folyamatait megörökítette. Szinte hónapról-hónapra feltölti a felújítás menetéről készített videót a youtube csatornájára. 
Most megjelent a 29. rész is. https://www.youtube.com/watch?v=7b8N1CxffUw

Raliautóval kedveskedett a Porsche Walter Röhrl 74. születésnapjára
Felújította a gyár azt a Porsche 924-est, amellyel a legendás versenyző negyven évvel ezelőtt versenyzett.
Képek és a cikk bővebb változata vezess.hu/vezetunk/2021/05/19/walter-rohrl-porsche-924-carrera-gts/


Legyen Olyan A Hétvégétek, Amilyennek Szeretnétek!
Üdvwözlettel: A BugParts Team

2021. 05. 28.

Jó hétvégét mindenkinek!

Sziasztok, Volkswagányok!
Kevés híren akadok meg mostanában a interneten. Nem mondom, hogy nincs már olyan, amit ne olvastam volna, de azért még mindig vannak meglepetések. Azt mindenki tudja, hogy a Bogár története mennyire régi, és annak ellenére, hogy a forma szinte a kezdetektől fogva végigkísérte az autó történelmét, számos újítást és fejlesztést hajtottak végre. Gondoljunk csak a rugózásra, vagy a hátsó ablakra. És amikor elérkezett a pillanat a gyártósorról való levételre és nem foglalkozott a közvélemény tovább az autóval, még akkor is készültek a piacra a terméket modernizáltan visszavezetni. A minap belebotlottam egy 2016-os cikkbe, mely vakvágánynak bizonyult, pedig akár az autó visszatérését is segíthette volna. Nem, nem a 85-ös ABS-ről van szó, ennél sokkal nagyobb befektetés történt még a 90-es évek környékén. A gyár tervezési szinten egy utolsót próbált rúgni az 1-es típusú motor működésébe. Mikor a Golf, Passat és többi, akkor modernnek számító típus készült már a Bogár helyett a szalagokon, mégis tervbe vették, hogy modernizálni kéne a boxermotort is! Talán ez még kitolhatta volna a Bogár későbbi búcsúját, hiszen akkor még a mexikói és brazil gyártósorokról is kerültek le autók. A vizesboxer a T3-as buszokból már ismert volt, tehát volt egy alapegység, amiből azért lehetett dolgozni. Az egész projekt viszont eleve bajosan indult, mert a tervezőasztalnál ülők úgy döntöttek, a vizesboxert megfelezik. Így a Bogárba két henger jutott volna, ami - valljuk be őszintén - teljesen alkalmatlan a feladatra. Még így 20 év bogaras múlttal a hátam mögött is tudom, mi az az erőforrás, amivel nincs értelme nekiindulni egy hegynek ezzel a karosszériával. Nos ezzel a csodálatos 5lettel pedig nem mást bíztak meg, mint a Cosworth mérnöki csapatát, melyet a Volkswagen 1998-ban megvásárolt. A fél Wasserboxer tervezet 1989-es jelentése így szól: "A bogár legutóbbi intenzív gyári motorfejlesztését 1985-ben hajtották végre, bár sajnos soha nem láttuk az eredményeket. A brit Cosworth (a Forma 1-ből is ismert lehet) cég feladata az volt, hogy egy 1900 köbcentis Wasserboxer motort kettévágjon, és egy mexikói bogár hátuljába telepítse. Ne felejtsük el, hogy a vizes négyhengeres motor, amint azt tudjuk, 1983-ban jelent meg először a Transporterben. A hűtőtestet az autó elejébe történő beépítésének nyilvánvaló, de drága útja helyett közvetlenül a motorfedél elé és a motor fölé szerelték. A motorhoz való hozzáférést úgy oldották meg, hogy a radiátort oldalra ki lehetett nyitni. Bizonyára nagyon divatos, elforgatható tömítések voltak hozzá, hogy ezt megoldhatóvá tegyék. A vízhűtéses iker kapacitása 950 cm3 volt, és 25 kW-ot szállított a lengőtengelyek végéig. Alig elég ahhoz, hogy kielégítse a legtöbb vásárló kívánságát. Ez a radiátor rögzítő rendszer csúfnak tűnik, bár van néhány előnye. Ahol a buszokban tartózkodó vízhűtéses motoroknak egy jakuzzival egyenértékű vízvezetékrendszerrel kellett rendelkezniük, hogy szivattyúk segítségével előre juttassák a vizet a hűtőbe és vissza, az új tervek alapján viszont a csuklós radiátor szépen lerövidítette volna a rendszert és kihelyettesítette volna a hosszú vezetékeket. Persze, a 33 lóerő elég gagyi, és biztos vagyok benne, hogy a VW PR-csapatában senki nem szerette volna a teljesítménycsökkenést fejlődésként reklámozni. A következő dolog, amit kipróbáltak Wolfsburgban, az volt, hogy egy teljes 1900 köbcentis motort építenek be egy Bogárba. A nagyobb teherbírású első rugóstaggal és a hátul szárazkihajtású csuklóval rendelkező szuperbugot választották. Erre azért volt szükség, mert a motor túl erős volt a VW 1200-as kasztnihoz, amely akkoriban az egyetlen gyártás alatt áló típus volt." A kísérletet sikeresnek ítélték meg, és a Wolfsburg mérnökei nagyon lelkesedtek a kifejlesztett erőforrásért. Ennek azonban kísérletnek kellett maradnia, mivel a Superbug (1303S) már régen nem volt gyártósoron, utoljára 1975-ben gyártották. A cikk írója egyébként még annyit írt: "Nem igazán értem, miért gondolta a VW, hogy ehhez szükségük van a McPherson rugós első felfüggesztésre, hiszen a magasabb teljesítmény a régebbi szabványú Beetle-ket évtizedek óta erősebb és erősebb motorokkal építik. Mégis, az a gondolat, hogy a 80-as évek végén létezhetett egy 90 lóerős vagy annál nagyobb teljesítményű hátsó motoros, boxer, vízhűtéses bogár."

Fém fékcsőkészlet, szőnyegszett, vákuumszivattyú a hét ajánlatában!
Ezen a héten kicsit a kockabusz felé hajlott az alkatrészkínálatunk. Persze azért a bogár- és az idősebb busz-tulajdonosok számára is vannak kimondottan szuper ajánlataink. A T3-asról már többször is írtunk az elmúlt hónapokban. Külföldön hasonló státuszban vannak ezek a típusú járművek, mint a léghűtéses autók többsége. Tehát házi kedvenc lett belőlük. Persze egy-két helyen azért még igáslóként is használják őket. Szóval itt az idő nyugdíjazni őket, és garázsautót csinálni belőlük. Erre már rengeteg példát látni a médiában. De nézzük, a héten mit ajánlunk a kockabuszhoz. Ha valaki még nem nyúlt a járgányhoz, akkor biztos vagyok benne, hogy előbb vagy épp utóbb most már szüksége lesz új fékcsövekre. A gyárban beépített strapabíró darabok is egyszer megadják magukat, cserébe kiváló minőségű cserecsöveket lehet beépíteni, melyeket a kínálatunkban most szuper áron megtalálhattok.
A tárcsafék javításához... amikor már a tuskót kell javítani. Megtalálható a feladathoz a javítókészlet, mellyel új életre kelthetjük ezeket a berendezéseket. Vagy ha végképp cserélni szeretnénk, akkor szintén jól jöhet maga az egész féktuskó lecserélése. A buszba már vízhűtéses motor is beépítésre került, és bizony számtalan más fejlesztés is megtalálható a motortéreben. Ezen alkatrészek többségét már nálunk is megtaláljátok. Érdekességként, és példaként a képes hirdetésben az alábbi vákuumszivattyút ajánljuk. A változékony időjárás igazi kihívás az autó tisztántartásában. Biztosan jó szolgálatot tehet a járművekben a könnyen installálható szövetszőnyegszett. Ebből két típust is tartunk. De mindkét típus szuperül ellátja a feladatát. Nem múlik el a nyár kirándulás nélkül, igazán jól jöhet a táska, melyben az ételeken kívül üdítőt is tarthatunk. Ha még hűtési feladatokat is el tud látni, méginkább magunkkal visszük a melegben! Ajánljuk tehát hűtőtáska és táska kínálatunkat az ajándéktárgyak között.
Nem csak márkásak, a stílusuk is összeillik a járművekkel.

Heti gondolatok anyacégünktől
Odaérünk? (Belgium is megnyitja kapuit.) A belgiumi oltás jól halad, és az utazás, mint lehetőség, mostanra egyre elérhetőbb közelségbe került. A legtöbb munkatársunk ebben a hónapban megkapja az oltást. Jó hír még, hogy Indiában javul a járvány okozta helyzet, így a több mint egy hónapos bezárás után a jövő héten újraindítják az ipart is! A legtöbb országban az élet stabilan, de lassan visszaáll a normális szintre. Úgy halljuk, még néhány VW rendezvény is megrendezésre kerül ezen a nyáron. Remélhetőleg ennek a háborúnak hamarosan vége lesz….
De a háborút a VW alkatrészekért soha nem lehet megnyerni, ezért ezen a héten egy újabb raklap-beszerzést mutatunk be Önnek folyamatosan növekvő BBT programunkban.

Heti újdonságok
Egy abszolút gyári alkatrészből kiindulva a BBT elhozza a a szelepfedél tökéletes másolatát a 25/30 lóerős (vagy 36 Hp lóerős amerikai) motorhoz. 100%-ban megegyezik az azonos típusú acél társaival és speciális szerszámokkal ellátott mélyhúzó présen készült. Egy ideig kerestük a megfelelő technológiákat, és felfedeztük ezt a meglehetősen kicsi, de magasan képzett sajtógyárat. Mégis el kellett utasítanunk és kijavítanunk néhány előgyártási mintát, mielőtt megfelelő minőségű darabokat kaptunk volna. De sikerült a projekt, és nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel. Nem találtunk különbséget az eredetihez képest!
Cikkszám: 1770-250 szelepfedél 25/30 lóerős motorhoz

A T2 busz hátsólámpáinak tetején és alján van egy kis gumi, hogy a vezetékek bejussanak a lámpatestbe, és hogy ne kerüljön víz és pára az elektromosság közelébe. Itt is, mint minden más alkatrész esetében, többször nekifutottunk a gyártásnak, majd minden küzdelem és a minták javítása után rendkívül elégedettek vagyunk az eredménnyel. Ezek a kis gumik boldoggá teszik majd a gazdájukat, és a hátsó lámpát is! :) Két modell készült. Egy teljesen zárt, és egy furattal ellátott, az elektromos vezetékek számára. Minden tisztességes T2 busz hátsó lámpájához mindkettőre szükség van. Mindkettő mlecserélhető a furattal ellátott gumira, ha szükség van a villamosáram kivezetésére a vonóhoroghoz. A gyártott mennyiség miatt nagyon jó árat kínálunk, nagyon jó mennyiségi kedvezménnyel.
Cikkszám: 0799-205 gumi a hátsó lámpában - 08 / 71-07 / 79-es busz és
0799-200 kábelátvezető gumi a hátsó lámpában - 08 / 71-07 / 79 busz

Új termékként kerül bemutatásra az alábbi VW teherautó ajtókilincs is.
Kezdjük a rakományajtó kilincsével a brazil kombi számára 1975-ig, a német gyártású Barndoor buszoknál pedig 03/55-ig. Zár nélküli fogantyúk!
Cikkszám: 0425-630 Rakomány kilincs - Busz -03/55, Brasil busz –75

További fogantyúkat is kaptuk a rakományajtókhoz. Ezek az új alkatrészek a kilincs alatti mélyedés nélküli ajtókhoz való. A német gyártású buszok 1955 és 1958 között lettek felszerelve ezzel a típussal. A brazil kombi építkezéshez 1976-tól egészen 1993-ig, amikor Brazíliában a tolóajtókra váltottak. Ezek az ajtókilincsek zárhatók, és két kulccsal vannak ellátva.
Cikkszám: 0425-640 Rakomány kilincs - 03 / 55-07 / 58 busz, Brasil busz 76-93

A fenti rakományajtó fogantyújához most már megvásárolható a megvezetőgyűrű is.
Ezek a gyűrűk a rakomány ajtaja és az ajtókilincs között helyezkednek el, és garantálják a zavartalan működést
Cikkszám: 0425-641 Megvezetőgyűrű az oldalajtó és külső kilincs között - 03 / 55-07 / 58 busz, Brasil busz 76-93

Volkswagen hírek a nagyvilágból
MOON márkájú elektromos töltők szolgálják ki az Európa-bajnokság Volkswagenjeit
A világ egyik legfontosabb futballünnepének előkészítése hosszú hónapok óta zajlik az UEFA EURO 2020 tizenegy helyszínén. Az Európa-bajnokság hivatalos mobilitási partnereként a Volkswagen a mindennapi munkájuk  elvégzéséhez elengedhetetlenül szükséges autókat bocsájt a szervezők rendelkezésére a mérkőzések helyszínein. A flotta elektromos modelljeinek áramellátásáról a MOON töltői gondoskodnak majd.
Forrás: volkswagen.hu/a-volkswagen-elmenye/hirek/2816-moon-markaju-elektromos-toeltok-szolgaljak-ki-az-europa-bajnoksag-volkswagenjeit


Legyen Olyan A Hétvégétek, Amilyennek Szeretnétek!
Üdvwözlettel: A BugParts Team

2021. 05. 21.

Jó hétvégét mindenkinek!

Sziasztok, Volkswagányok!
Most már egyre biztosabb, hogy 2021. 07. 23. és 25. között megtartjuk a Somogyi VW Nyár rendezvényünket. Az újabb szabályváltozásoknál már engedni fogják az 500 főnél nagyobb szabadtéri rendezvényeket. De szerintem további engedmények is lesznek a turizmus miatt is! Európa számos országa azon dolgozik, hogy a pihenni vágyó emberek megfelelő körülmények között töltsék el a nyaralásukat. Ez számunkra is mindenképpen jó hír, hisz egy csodálatos helyre invitáljuk a régi autó szerelmeseit! Hamarosan elindul a rendezvényünk facebookoldala is!
További jó hírekkel szolgálhatunk. Egyre többen gondolják azt, hogy érdemes veteránautót tartani, és ezért egyre több olyan gyártó van, aki elkezdett foglalkozni a rég elfeledett alkatrészek gyártásával. De erről bővebben a hírlevélben!

Nincs is jobb érzés, mint egy munka befejeztével
az eredményben gyönyörködni!

Ugye, hogy megéri? Számos alkatrész számára találunk új gazdát, mely aztán az autóba beépítve szolgálja tovább az autózás élményét. De nézzük csak, a héten milyen alkatrészek is akadtak a kezünkbe! Sláger az ültetéshez szükséges alkatrészek nagytöbbsége. Ne feledjétek, az ültetett tengelycsonknál érdemes odafigyelni a megváltozott távolságra és ebből kifolyólag más méretű lengéscsillapítót kell beszerelni. A reklámanyagunkba elhelyezett EMPI csillapítók méretüknél fogva megfelelőek lesznek a megváltozott körülményekhez. Pakolni mindenki szokott! Az is jó, ha jó sok hely van erre. De megfelelő eszközökkel bővíthető a tárterület a járművek elejében. Nem csak bogárhoz lehet ezeket az eszközöket beszerelni, buszokhoz is tartjuk bambuszból a megfelelő polcokat. A száraz kihajtású autókon is van gumiharang és nem is kettő, hanem kétkettő. :) A portól a csuklókat védő alkatrészt időről időre ellenőrizzük, és szükség esetén időben cseréljük le! A T1-es buszok alkatrészeinek népszerűsége tovább növekszik! A héten az akciós alkatrészek között megtalálható a delux gumi, de T2-es testvéréhez is ajánlunk „B”-oszlop alsó javítóelemet! Hétről-hétre megéri velünk tartani, hisz újdonságokkal, érdekességekkel és akciókkal kedveskedünk minden jelenlegi és jövőbeli partnerünk számára!

Heti gondolatok anyacégünktől
A héten Európában pályázati háborút láttunk különböző országok között a legjobb turisztikai programért. Hála Istennek, hogy az Európai Közösség ezt meglehetősen egyenes szabályokkal és követendő utasításokkal fejezte be. Mindannyian veszélyben vagyunk, mindannyian Coviddal küzdünk, kivéve, ha utazhatunk? A turisztikai pénz ARANY, tehát ebben az esetben a vírus már nem is olyan fontos? De otthon maradhatsz, és csavarkulcsot ragadhatsz! A hűvös sarokban a hűtőszekrényben nincs sör? Nos, hagyja, hogy a BBT segítsen ebben, ezen a héten nagyon érdekes termékeket ajánlunk ...

Heti újdonságok
Kezdjük ezt a hetet a T1-es busz belső kilincsével. Nem kevesebb, mint további 4 kilincset adunk a termékkínálatunkhoz. Három a fülke ajtajaihoz, egy a rakományajtóhoz.
0524-572 Belső ajtókilincs, fülkeajtóhoz, bézs - 03 / 60-12 / 63. Busz, Brasil busz, -97
0524-574 Belső ajtókilincs, fülkeajtóhoz, fekete - 08 / 58-12 / 63 busz, Brasil busz, -97
0524-575 Belső ajtókilincs, kabinajtóhoz, króm - 08 / 58-12 / 63 busz, Brasil busz, -97
0524-549 Belső ajtókilincs oldalajtó, króm - 08 / 60-07 / 67 busz, Brasil busz -97

Tetszik a FEKETE?
Újdonságként bemutatjuk a fekete motorfedélzárat és a hátsóajtózárját a T2-es buszokhoz. A kombi és a furgon alapváltozata eredetileg fekete zárakkal érkezett. Tartós, fekete műanyagból készült, minden szükséges csavarral és két kulccsal együtt. A fekete változatok nyilván olcsóbbak, mint a króm verziók. Nagyon megfizethető áron áruljuk.
0429-509 hátsóajtózár - busz 08 / 71-07 / 79 fekete, (műanyag)
0429-659 Motorfedélzár, kulccsal - Busz 08 / 71-07 / 79 Fekete (műanyag)

Több Vintage Speed!
Hetente további új termékeket adunk hozzá a rozsdamentes kipufogódob ​​modellekhez. Mint európai, prémium Vintage Speed ​​forgalmazó, nagyon nagy választékot szeretnénk kialakítani a vásárlóink számára. Ez a két buszkipufogó előmelegítő nélkül (kettős karburátor beállításához készült) tökéletes választás az ültetett buszhoz.
3280-206 kipufogó - 60-07 / 67-es busz „Vintage Speed” előmelegítő nélkül / Rozsdamentes acél - süllyesztett, normál kipufogócső
3280-221 kipufogó - 08 / 67-07 / 79 „Vintage Speed” busz előmelegítő nélkül / Rozsdamentes acél - süllyesztett, normál kipufogócső

Volkswagen hírek a nagyvilágból
Présüzem bővítése: A Volkswagen 9000-el csökkenti a kamionutak számát a zwickaui elektromos gyártási telephelyre. A Volkswagen hivatalosan is átadta a kibővített présüzemet a Zwickauban működő elektromos jármű üzemében. Mostantól a Zwickauban gyártott hat elektromos modell teljes karosszériáját a helyszínen préselik. A 74 millió eurós beruházás újabb előrelépést tesz lehetővé az ID.31 és ID.42 modellek ökológiai lábnyomának csökkentése terén. A hatás figyelemre méltó: ezentúl évente több mint 9000-rel kevesebb közvetlen kamionút
a karosszériagyártással kapcsolatban, és ezáltal évente 5800 tonnával kevesebb CO2-kibocsátás. Ez 60 új munkahelyet teremt a gyárban. A hivatalos megnyitón részt vett Michael Kretschmer, szász miniszterelnök, Christian Vollmer, a Volkswagen gyártásért és logisztikáért felelős igazgatósági tagja, Dr. Stefan Loth, a Volkswagen Szászország igazgatóságának elnöke és Jens Rothe, a Volkswagen Saxony központi üzemi tanácsának elnöke társaságában.
Forrás: volkswagen.hu/a-volkswagen-elmenye/hirek/2639-presuezem-bovitese-a-volkswagen-9000-rel-csoekkenti-a-kamionutak-szamat-a-zwickaui-elektromos-g

A Bosch sem fog kimaradni a jóból
Talán nem is olyan régen írtuk, hogy egyre több hivatalos régi VW beszállító gondolja úgy, hogy itt az idő a régi autókhoz újragyártani az eredetileg gyártáskor beszerelt alkatrészeket. A Hella már több termékkel is a piacon van, csak hogy párat említsek: legyen szó ablaktörlőlapátról, vagy épp fényszóróról. Talán ezt látván, és elfogadva azt is, hogy nagy az igény, itt volt az ideje, hogy a Bosch is foglalkozzon régen gyártott alkatrészeivel. Új ágat hoztak létre a cégnél, mely kizárólag erre a szegmensre összpontosít! Már egy újonnan létrehozott weboldalon is szétnézhetünk, bár a termékek feltöltése fokozatosan történik, így a teljes választék megismeréséhez kicsit még türelemmel kell lenni!
boschblog.hu/visszaterhetnek-a-klasszikus-autok/?fbclid=IwAR3ZKYYOyYBs30oYncpiaSzqzbucPaEld_14gf-QkYj9hK1gjDx4VUx01-c


Legyen Olyan A Hétvégétek, Amilyennek Szeretnétek!
Üdvwözlettel: A BugParts Team

Az oldal működéséhez sütik használata szükséges. Amennyiben hozzájárul a sütik használatához, kattintson a gombra: